Idi na sadržaj




123


123

* * * * *


Pogledah obe fotografije i ova ima bolju perspektivu od sledeće. Zašto? Zbog većeg broja prirodno konvergentnih linija koje taj osećaj kod posmatrača pojačavaju. Na drugoj fotografiji je teleobjektiv skratio linije i planove, pa pojedine prerspektivne linije ne završavaju na prirodnom mestu na ivici kadra, Posebno one najglavnije koje idu prema donjim uglovima kadra. 

 

Ali iz naslova  sam zaključio da nije dilema- koja je bolja  samo u pitanju, već sam protumačio fotografije kao istraživanje smera kojim pogled ide (u kadar "123" ili iz kadra "321") i postavljeno vizuelno pitanje o tome. Ako znamo da perspektiva uvek konvergira ka beskonačnosti na fotografiji, onda izmena ugla objektiva i rakurs ne može izmeniti tu konvergenciju, već može samo skratiti odnose planova, i tako umanjiti njen efekat i brzinu konvergencije, ali nikako ne može promeniti njen smer. To je moje objašnjenje na retoričko pitanje koje su izazvale ove dve fotografije u meni.

 

O temi namerno ništa ne kažem, jer mislim da je jasna i da nema za tim potrebe. 

 

Voleo bih da čujem i komentar autora, jer za ovakve fotografije floskule tipa "fotografija sve govori" ne stoje,jer su ovde previše prozaične .

    • 2