Idi na sadržaj




Mystery In The Attic


Mystery In The Attic

* * * * *


Ležerna i opuštena atmosfera idealno je pogodovala ovom modelu. Odlična kompozicija čiji oslonac čvrstine grade dve vertikale, koje se međusobno potpomažu izabranom pozom, su duža-stub i kraća-njena leva noga. Jedna izdužuje drugu, i obrnuto.

 

Dobro izabrana širina kadra i središnja pozicija leve noge, i na trećinu kadra postavljen stub, napregnule su vizuelne sile u dinamički postavljenom gornjem delu tela. Tu se dešava "sudar" ambijenta i tela. On je potenciran i tonom, kroz dinamiku smene svetlo sivih tonova, na njenim leđima prvenstveno. Spuštajući se ka dole, tonovi postaju mirniji i dok ih pratimo pogledom prelaze u tamnije sive poda, da bi se pogled izgubio u dubine crnog tona ambijenta.

 

Gornji deo fotografije nije ostao prazan, kako obično biva, već je postojanjem dinamičke kose linije poprečnog betonskog nosača, čak i pojačana dinamika tela modela u gornjem delu. Ostavljeno je tek da se nazire lice, poluokrenuto,  pa model kao da priželjkuje u mislima skriven voajerski pogled na svom zgodnom telu.

 

Jedan detalj koji sam primetio, a koji verovatno ni autor nije, ide u prilog ovome. Postojanje muškog lika sa grčkim  profilom na fotografiji. On je skriven u šari na zidu, levo od glave modela. To je nešto što spada pod slučajnost, ali svakako ne može se zanemariti u nekom dubljem sloju značenja, koje pažljivi posmatrač analizom može povezati sa aktom dopunjujući i podižući umetnički nivo fotografije samom autoru.

 

Volim akt u ambijentu sa čvrstom kompozicijom, ali ona mora biti prirodna i logično povezana sa modelom. Ovaj akt je takav. Nakalemljena kompozicija, sa logikom komponovanja  ulične fotografije na akt, često ne vodi dobroj fotografiji. Zato ponekad takvi autori ostanu u zamkama kompilacija pokupljenih sa neta. Srećom Lili Ana nije na ovoj fotografiji podlegla takvom uticaju.

    • 2
Hvala Boss na analizi. Ovu fotografiju sam duže vreme imala u glavi, samo se čekao adekvatan prostor. U pravu si za senku u gornjem levom ćošku, ja je nisam na tvoj način videla. Slučajnost kako ti reče.
    • 1