Idi na sadržaj




Mile na Exitu



Copyright

Steva M. Sekerić

Mile na Exitu

Jedan od najvećih srpskih slikara, Mića Popović je imao svog junaka, Gvoydena, koga je smeštao u razna mesta i situacije. Gvoyden na privremenom radu, peronu, vozu, klupi, ... E Mileta sam u subotu iz kafanske stolice uslikao preko 100-tinak puta, arešio sam i da odem u Kupinovo, ponesem litru rakije i odvedem Mileta na ozbiljno snimanje.
Mića Popović je bio slikar i lako je njemu bilo da svog Gvozdena smešta gde hoće, akako ću ja mog Mileta iz Kupinova, videćemo.
Mile ima 71. godinu i kaže da nema kafane po Vojvodini gde nije svirao. Pa ja reših da ga "odvedem" na par mesta gde nije bio. Za početak Exit je sigurno jedno od tih mesta.


- - - - -


Да се не бисмо гањали, молим администраторе да пребаце ово тамо гдје му је мјесто.
    • 0
ajd Mile, đene, đene...ali još mi čudnije odkud Steva na Exit-u?
    • 0
Fotografija je premeštena u ovaj folder namenjen fotografijama gde je u obradi došlo do veće intervencije u PS osim onih osnovnih (kontrast, gama, osvetljenost, izrez...) iz foldera portret. To nipošto ne umanjuje njen kreativni kvalitet i samu ideju koja mislim da je odlična, a pogotovo meni koji sam cenio slikarstvo Miće Popovića i bio na nekoliko njegovih velikih retrospektivnih i reprezentativnih izložbi.
Imam i jedan predlog Stevi za ovu fotografiju da uradi na fotografiji ono što je slikar Mića Popović na svojim enformel slikama, a to je da doda trodimenzione predmete unutar slike a deo su same fotografije, koje bi naknadno tonirao. Nešto slično mom predlogu ali sa fotografijama teksture drveta je uradila Smiljana Hađžić na svojim slikama koje su bile izložene u Malom likovnom salonu u Novom Sadu pre nekoliko meseci.
Nadam se da će ovaj Mile iz Kupinova zaživeti u fotografiji isto onako dugo kako živi i Gvozden sa slika Miće Popovića. (Gvozden je likom bio veliki bard glume Bata Stojković na slikama Miće Popovića)
    • 0
meni je ova montaza veoma neukusna
    • 0
Не разумијеш ти умјетност.
    • 0
Portret. Danas mnogi uzmaju za pravo da sebe smatraju portretistom, da tumače šta je portret, izmišljaju neka nova pravila o dozvoljenim korekcijama, montažama i retušu.
Ova moja fotografija nije ekspirement, ona je portret, namenski portret.
Kada sam imao 6 godina prvi put sam snimio portret u ateljeu moga dede sa staklenim krovom, pomičnim debeli crnim i belim zavesama, i lepim promenljivim pozadinama.
Kada sam malo odrastao naučio sam od dede da najviše koristi belu pozadunu. U negativu takva pozadina je bila crna zasićena površina koja na fotografiju je ostavljala belu boju papira. E ta bele boja se u kasnijoj postprodukciji iili kako je deda govoriododavanju snova pretvarala u razne krajolike. Bio je dugotrajan i pravi umetnički rad. Stere Vojvođanske kuće pune su takvih portreta.
Pa zar su oni eksperiment.
Ja 90% mojih fotografija snimam u kontra svetlu. To je moj stil i sad u ovim godinama teško da ću ga menjati. Pozadine su zato bele, svetle i bez detalja. A bela boja za mene je boja papira i nije fotografija. Zahvaljujući fotošopu za desetak minuta lako im vraćam pozadinu koju sam posebno snimio ili dodajem neku koja po meni ima veze sa glavnim objektom.
Mileta sam snimio 112 puta neustajući iz stolice za stolom. Snimio sam posle i par divnihpejsaža, sremačkih kuća i ... . Mile je lik kome ću prema pričama koje želim da pričam, dodavati razne pozadine i razna mesta.
To nije eksperiment. to je portret kakav ja radim. To je Mile na mestima gede nije bio, ali mile koji predstavlja hiljade drugih. U mojim pričama i mojim fotografijama ja ne varam. Ovo su moji portreti, moje priče koje radim iz zadovoljstva i ljubavi. Dokumentarnu, novinsku i sudsku fotografiju radim za novac i ne objavljujem po sajtovima.
Zato molim administratora vrati moju fotografiju u portrete ili da je ukloni.
Moje skromno dugogodšnje iskustvo mi svakako daje za pravo da znam šta sam napravi.
U utorak dolazim u Novi Sad i spreman sam za svaki razgovor o mom radu.
SS
    • 0
Ово што си написао подсјети ме на једног академика који није дозвољавао да му се лекторишу текстови у Матичиним гласилима. Ако било ко објављује у Матици српској (ма гдје год да објављује), рад мора проћи кроз лектуру. Ако неће да се повинује правилима куће у којој објављује, нека повуче текст, па нека објави негдје другдје гдје не воде рачуна о тексту. И бејаше силно увријеђен.

Сад сајт треба да мијења правила и схватања због Стеве.


U mojim pričama i mojim fotografijama ja ne varam.

Postavljene slike да, да...
О, кад се само сјетим твоје прве фотографије на Зони.
    • 0
Ај подсетиме.
А правила поштујем. Не љутим се на фото критике. Па и сам сам написао да ми се фотографије уклони, без љутње.
Ја моје место знам у фотографији и знам шта јавно приказујем.
Ја правим фотографију и то не кријем.
А сви они који не знају ретуш, рад у фотошопу ( ја знам бар основе) нека не измишљају и не замишљају да је фотографија започела са њихивом купњом дигиталног апарата.
Видимо се надам се у уторак у ФКВ.
    • 0
Стево, уопште немам намјеру да улазим с тобом у полемике и расправе, ни овдје а камоли у клубу. Имамо паметнија посла. Радиш шта радиш, имаш свој стил по коме си препознатљив. Овдје је једина спорна ствар мјесто оваквим фотографијама на форуму. И нема потребе да апострофираш ни свој ни туђи рад.

Тотално је небитно, али пошто си тражио, ево (није прва него једна од првих): http://www.dizajnzon...opic=20558&st=0
    • 0
Meni je više do toga da se lično upoznamo.
    • 0